PRAKTISK INFORMATION

CopenEverest 2021 finder sted lørdag d. 28. maj fra kl. 09.00 til 21.00.

Prisen for at deltage er 500 kr. pr. person – uanset om man stiller op som hold eller individuelt.
Med i deltagerprisen er inkluderet en goodiebag med bl.a. produkter fra Nocco & Barebells, et diplom og en fin medalje samtidig med at alle deltagere bliver en del af det fantastiske Adventure for Charity Fællesskab.

Adresse:
CopenHill
Vindmøllevej 6
2300 København S

Tidsplan

Lørdag d. 28. maj
Dagen skydes i gang for alle deltagere kl.08.45 med et par ord fra Henriette Madsen, Generalsekretær i Børneulykkesfonden

09.00: Startskuddet går og deltagerne sendes afsted mod toppen af Mt. Everest eller Mt. Kilimanjaro

21.00: Tiden er gået og alle deltagere skal være i mål.

Der vil være samaritter til stede under hele arrangementet.

Krav til deltagelse

  • Alle deltagere skal betale 500 kr. for at deltage

  • Alle deltagere står selv for enten at medbringe drikkedunke eller camel bags til at have på ryggen. Der vil være væskedepot, hvor der kan fyldes op undervejs.

  • Alle deltagere vil blive bedt om at sende tekst + billede til indsamlingssiden

  • Alle deltagere skal indsamle højdemetersponsorater og mobilepay-donationer til fordel for Legeheltene

Sponsoratet fungerer på den måde, at bidragsyderne vælger hvilket beløb, de ønsker at støtte med for hver højdemeter, deltageren når. Dette beløb varierer fra 2 kr. pr. højdemeter, og ned til 5 øre pr. højdemeter. Støtter de med 5 øre svarer det til et beløb på 442,40 kr., hvis deltageren/holdet fx. når toppen af Mt. Everest.

Se mere under menupunktet ‘Indsamling’

Information

Vi er enormt spændte på at skyde CopenEverest 2022 i gang! Vi ved endnu ikke, hvordan verden ser ud i 2022, MEN vi lover at gøre vores bedste for at du alligevel får den bedste oplevelse under de gældende retningslinjer. 

Din/jeres dag starter med med indtjekning i teltet på pladsen. Det er muligt at registrere sig fra kl.07.45 og frem til kl.08.45, hvor alle skal være mødt. Ved registrering vil du/I få tildelt et nummer. Dette nummer skal bæres synligt, så længe du/I er i gang på bakken, og er det nummer som antal gange op/ned registreres ud fra. Det er også dette nummer, som dine/jeres personlige ejendele markeres med under løbet.

Programmet for dagen er som følger:
Lørdag d. 28. maj
Dagen skydes i gang for alle deltagere kl.08.45 med et par ord fra Henriette Madsen, Generalsekretær i Børneulykkesfonden.
09.00: Startskuddet går og alle deltagere sendes afsted mod toppen af Mt. Everest eller Mt. Kilimanjaro
21.00: Tiden er gået og alle deltagere skal være i mål.
*Vi har valgt at lave fælles start, for at det bliver en fælles oplevelse.

Adresse og parkering: CopenHill har dets hjem på Vindmøllevej 6, 2300 København S. Du kan anvende vores offentlige parkeringsplads i bunden af Amager Bakke. Her kan du holde gratis, men husk at følge anvisningerne på parkeringspladsen. Bemærk der kan være timebegrænsning, så parkeringsuret skal flyttes.

Bagageopbevaring:
Der vil være et aflukket område i et af Børneulykkesfondens telte, hvor du kan få opbevaret dine personlige ejendele imens du er i gang på bakken. Hver deltager får udleveret en sort sæk, hvorpå deltagernummeret påføres. Teltet med bagage vil være bemandet.

Omklædning og toiletter: Mød omklædt op på dagen. Det er muligt at skifte tøj på toiletterne, som findes i cafeen ved Salomon-shoppen, men da der kan opstå kø, opfordrer vi ikke til dette. Der findes toiletter på toppen af bakken ved baren også – her er et af dem reserveret til CopenEverest-deltagere.

Væskedepot: Ved bunden af bakken samt ved Café-området på toppen, er der opstillet et væskedepot med mulighed for at fylde dunken med vand eller blot få en hurtig tår. Det er også muligt at stille sin personlige dunk her, hvis man ikke ønsker at løbe med denne. Husk at få navn og nummer på.

Forplejning:
Alle står for egen forplejning i form af mad, drikkevarer, snack m.m. Det vil være muligt at købe drikkevarer samt let mad i baren ved Copenhill.

Beklædning/sko
Husk at tage de løbesko/trailsko på som du har løbet til. I tilfælde af at det er regnvejr kan trapperne/trailstien blive glatte, så husk fodtøj efter det. Tag gerne skiftetøj med samt regnjakke.

Registreringstelt: For hver gang man har været op og ned ad bakken sættes en streg ud for det pågældende deltagernummer. Dette styres af bemandingen i bunden af bakken og man skal som deltager blot oplyser sit nummer – hvis man er et hold får man et fælles nummer. Vi sørger for at holde styr på antallet således, at den fysiske udfordring kan få den fulde opmærksomhed og vi siger selvfølgelig til, når sidste tur nærmer sig. Såfremt man deltager på et hold følges hele holdet ad sammen den sidste tur op, så man kommer fælles i mål sammen.

Mount Everest.
Individuel: 104 runder
2 deltagere: 52 runder pr. person
3 deltagere: 35 runder pr. person (1 prs. 34 runder)
4 deltagere 26 runder pr. person

Rute: Op: Alle deltagere tager trapperne længst ind mod bygningen op til toppen – det brede stykke af trapperne.
Ned: Det vil være muligt at vælge mellem to nedgange og en ekstra ‘heppestrækning’:
– Trailstien – her skal man dog stadig ned af trapperne det sidste stykke for at starte i bunden af bakken. Dette for at få alle højdemeter
– Trapperne til venstre for bakken – dog kun på de brede trapper, da det vil være muligt for evt. gæster at tage de smalle trapper op til toppen.
– I 2022 vil der igen blive sat en rute op, som løber forbi baren på toppen og ind blandt de øvrige gæster. Dette for at skabe stemning og give mulighed for ekstra opbakning til deltagerne.

Individuel/hold
Som det ser ud på nuværende tidspunkt kan alle 100 deltagere være i gang på bakken på samme tid.

Samaritter: Ved siden af registreringsteltet vil det under hele arrangement være muligt at blive tilset af samaritter, hvis uheldet skulle være ude.

Når distancen er fuldført: Kæmpe flyvende high-five! Når du er i mål, venter der et fint diplom og en medalje.

Indhold goodiebag: Produkter fra Nocco & Barebells m.m.

Miljø og udseende:
For at holde Copenhill pænt i løbet af dagen, bedes evt. papir fra snack m.m. smides i de opstillede skraldespande.

Rutekort bliver lagt op i Facebook-gruppen i dagene op til arrangementet og også være at finde ude på pladsen. Der vil desuden hænge skilte til registrering, samaritter m.m. således at der er lidt at orientere sig.
Husk, at vi alle skal passe godt på hinanden, så duk ikke op, hvis du er småsløj eller småsyg på dagen, og hvis du bliver skidt i løbet af dagene op til, så pas på dig selv og os alle og udgå af løbet.

Vi glæder os meget til at byde jer velkommen og til at have en fantastisk ’bjergfest’ sammen!
Copenhill og Børneulykkesfonden