Projektpartnere

Børneulykkesfonden vil gerne sige stort tak til vores projektpartnere for deres store engagement i fondens arbejde og projekter.

Bobles

bObles samarbejder med Børneulykkesfonden med deres multifunktionelle børnemøbler og legeredskaber. bObles er med i følgende kampagner:

Website: www.bobles.dk

 

Kay Bojesen og Rosendahl

Kay Bojesen og Rosendahl har i samarbejde med Børneulykkesfonden gjort det muligt for foreninger og private landet over at videresælge Kay Bojesen Til og fra-kort, julekort og hverdagskort. For hvert solgt kort går en procentdel til Børneulykkesfondens arbejde for færre børneulykker i Danmark.

Læs mere om kampagnen med henholdsvis Til-og Fra-kort, julekort og hverdagskort her:

Website: www.rosendahl.dk

 

Toyota Danmark

Toyota Danmark er samarbejdspartner på trafikklubben Ny Trafikant med Villads fra Valby. Et af Toyotas fokusområder er sikkerhed i trafikken, og det er klubben med til at sætte fokus på. Trafikklubben Ny Trafikant med Villads fra Valby lærer de 3-6 årige helt grundlæggende færdigheder om, hvordan man opfører sig i trafikken. Desuden samarbejder Toyota Danmark med Børneulykkesfonden om Sikkerhedsboksen, der indeholder relevant og anvendelig information om, hvordan du gennem forebyggelse kan skabe sikre rammer for dit barn.

Website: www.toyota.dk

 

Egmont Publishing og Rasmus Klump

Børneulykkesfonden og Rasmus Klump (ved Egmont) samarbejder om Centimeter Maraton, hvor børn i alderen 2-10 år har chancen for at løbe et børnemaraton på 42.195 centimeter. Derudover har Egmont Publishing og Børneulykkesfonden udarbejdet kampagnen Tryg på nettet med Anders And, der har til formål at lære børn og unge om sikkerhed på nettet gennem sjove lege og læringsmaterialer.

Website: www.egmont.dk

 

Momio

Momio er vores mediepartner. Momio ApS er en international virksomhed, der har til huse i København. Vi har siden 2004 specialiseret os i udvikling og drift af interaktive medier til børn. Ved at være et legende og trygt miljø er vores mål at give børn en god første oplevelse på de sociale medier. På Momio kan børn chatte med venner, dele tanker og billeder, deltage i sjove konkurrencer, se videoer, samt style deres virtuelle figur og dekorere deres virtuelle værelse – og meget mere. Vi fokuserer på sikkerhed og på at sørge for, at alle børn har en god oplevelse. Vores veluddannede personale gennemgår Momio hver dag, og vores automatiske sikkerhedssystem holder øje med og kontrollerer alt, der er på Momio – døgnet rundt.

Website: www.momio.me

 

Inspire Technology Ltd.

Børneulykkesfonden og Inspire Technology Ltd har samarbejdet om en mobilindsamling, der engagerer virksomheder til at samle gamle mobiltelefoner for medarbejdere og kunder. Alt sammen til fordel for Børneulykkefondens forebyggende arbejde.

Website: www.inspiretechnologyltd.co.uk

 

BabySam

BabySam samarbejder med Børneulykkesfonden i forbindelse med Sikkerhedsboksen, som du kan læse mere om her.

Website: www.babysam.dk

 

Continental

Continental Danmark er samarbejdspartner på Trafiklegepladsen og Centimeter Maraton, et løb for alle børn i alderen 2-10 år og deres forældre eller bedsteforældre, som har til formål at give hele familien en god og aktiv oplevelse, samtidig med at du støtter en god sag.

Websitewww.continental-daek.dk 

 

Danice Pension

I samarbejde med Danica Pension har Børneulykkesfonden udviklet kampagnen Aktive Generationer med det formål at inspirere til øget sundhed og forebyggelse på tværs af generationer. Aktive Generationer indeholder sjov og aktivitet for bedsteforældre og deres børnebørn, samt understøtter læring omkring sundhed og bevægelse. Derudover er Danica Pension også en del af Bedsteræs, et løb for flere generationer med motion og sjov i fokus, ligesom de er projektpartnere til Danmarks Superbedste, der hvert år hylder bedsteforældre med prisen som Danmarks Superbedste.

Website: www.danicapension.dk

 

Trafiksikkerhed I Øjenhøjde

Trafiksikkerhed I Øjenhøjde har fokus på, at børn på landets folkeskoler lærer om højresvingsulykker i trafikken. Det er partnerne DTL, 3F, Danske Fragtmænd, Volvo, OK og Bridgestone, der i samarbejde med Børneulykkesfonden står bag kampagnen. Læs mere om kampagnen her

 

Falck

Hvert år uddeler Falck i samarbejde med Børneulykkesfonden Den Gyldne Sofus til et heltemodigt barn, der har gjort en særlig gerning. Desuden har Falck deltaget ved uddeling af refleksveste.

Website: www.falck.dk

 

Forlaget Høst & Søn

Forlaget Høst & Søn er blandt Danmarks førende inden for kvalitetslitteratur til børn og unge. Med illustrerede fortællinger, fantasy og letlæsningsbøger, noveller og ny nordisk ungdomsrealisme skaber Høst & Søn bøger, der både underholder og udfordrer. Forlaget samarbejder med Børneulykkesfonden om trafikklubben Ny Trafikant med Villads fra Valby samt læringsmaterialet Sikker i trafikken.

Website: www.rosinante-co.dk

 

Bamsehospitalet

Bamsehospitalet består af frivillige medicinstuderende, der ønsker at give børn muligheden for at møde hospitalsverden på deres præmisser. Børnene får fornemmelsen af, hvordan det kan foregå, når man for eksempel har brækket en arm, men uden at børnene skal føle det på egen krop.

Website: www.bamsehospitalet.dk

 

Derma

Derma samarbejder med Børneulykkesfonden om kampagnen SolSikker. Kampagnens formål er at gøre flere børn og voksne bevidste om vigtigheden af at beskytte sig mod solens stærke stråler med solcreme og følge de officielle solråd. Derudover er Derma samarbejdspartnere på Sikkerhedsboksen, som er et gratis tilbud til forældre eller bedsteforældre, der har et barn eller barnebarn i alderen 6-9 måneder.

Website: www.derma.dk 

 

Hovedstadens Beredskab

Hovedstadens Beredskab har sammen med Børneulykkesfonden igangsat projektet Glød og Flamme, som skal sætte fokus på læring om brandsikkerhed på en kreativ og sjov måde. Derudover har Børneulykkesfonden i samarbejde med Hovedstadens Beredskab projektet Førstehjælp i Børnehøjde, der har til formål at lære børnehavebørn og indskolingsbørn om førstehjælp, og dermed være med til at nedbringe antallet af alvorlige ulykker blandt børn i Danmark.

Website: www.hbr.dk

 

Jordan

Jordan er en del af Orkla-koncernen og er et af verdens førende mærker indenfor mundhygiejne. Jordan er samarbejdspartner til Sikkerhedsboksen, som er et gratis tilbud til forældre eller bedsteforældre, der har et barn eller barnebarn i alderen 6-9 måneder. Læs mere om Sikkerhedsboksen her.

Website: www.jordan.dk 

 

Salvequick

Salvequick er samarbejdspartner til Sikkerhedsboksen, som er et gratis tilbud til forældre eller bedsteforældre, der har et barn eller barnebarn i alderen 6-9 måneder. Læs mere om Sikkerhedsboksen her.

Website: www.salvequick.dk 

 

Gentofte Kommune

Børneulykkesfonden har deltaget i Gentofte Kommunes Kulturdage og i den forbindelse afholdt konceptet Sej, Sund og Sikker. Herudover har Gentofte kommune, i samarbejde med Børneulykkesfonden, afholdt Centimeter Maraton og Refleksløb i forbindelse med Årets Refleksdag.

Website: www.gentofte.dk

 

SOS Dansk Autohjælp

SOS Dansk Autohjælp blev stiftet i 1979 og er i dag en toneangivende udbyder af vejhjælp på markedet. I 2012 blev SOS Dansk Autohjælp en del af SOS International, hvilket er med til at gøre SOS Dansk Autohjælp til én af Nordens største assistanceorganisationer. Børneulykkesfonden og SOS Dansk Autohjælp samarbejder om kampagnen ”Pak bilen sikkert” med gode råd og tips til bilferien.

Website: www.dah.dk 

 

Førstehjælp for Folkeskoler

Førstehjælp for Folkeskoler og Børneulykkesfonden er gået sammen om et projekt, der er rettet mod de ældste elever i folkeskolen.

Website: www.førstehjælpforfolkeskoler.dk

 

Food Solutions

Food Solutions er med som projektpartner på Centimeter Maraton, hvor de bidrager med et sponsorat samt økologiske Madame Butterfly fuldkornsstave, som deltagerne kan nyde efter deres løbetur.

Website: www.foodsolutions.dk

 

Tandlægeforeningen

Tandlægeforeningen har siden 2010 været samarbejdspartner med Børneulykkesfonden.

Tandlægefonden er en organisation, der varetager interesser for alle kategorier af tandlæger i Danmark. Hos tandlægeforeningen er det af stor vigtighed, at danskere i alle aldre har en god tandsundhed og ved hvordan de bedst muligt passer på deres tænder. Tandlægeforeningen ønsker også at skabe tryghed, når man går til tandlægen, uanset om det er børn eller voksne.

Website: http://tandlaegeforeningen.dk/

Mere om samarbejdet: Tandlægeforeningen og Børneulykkesfonden sætter i fællesskab fokus på forebyggelse af tandskader og står sammen bag kampagnen ”Pas på Tandskaden”.

 

Schultz Grafik

Schultz Grafik støtter Børneulykkesfonden med gratis lageropbevaring og distribution af fondens materialer.

Website: www.rosendahls.dk

 

Sundhedplejersken.dk

Sundhedsplejersken støtter op som Mediepartner på en lang række kampagner for Børneulykkesfonden, som for eksempel Sjov med Sikkerhed, Børneløb, Den Gyldne Sofus m.m.

Website: www.sundhedsplejersken.dk

 

Apovit

APOVIT® er en bred serie af vitaminprodukter, der består af enkeltvitaminer, multivitaminer samt omega-3 produkter. APOVIT®købes på apoteket, hvor du også kan få råd og vejledning i at finde det præparat, der passer til dig og dine behov. Det er medicinalfirmaet Takeda Pharma A/S, der står bag APOVIT®.

APOVIT®  er sponsor på følgende kampagner:

 

#Charity7Summits

#Charity7Summits er et velgørenhedsinitiativ og en frivillig forening, som kombinerer leg, bevægelse, motion, træning og eventyrlyst med at gøre en forskel for børn.

Flere gange årligt bestiges nogle af klodens høje tinder, samt afholdes der en masse aktiviteter i Danmark i form af motion, leg, løb, bevægelse og socialt samvær. Alt dette for at indsamle midler til Børneulykkesfondens initiativ Legeheltene.

 

Website: www.charity7summits.dk