Arranger dit eget Refleksløb

Skal din løbeklub, forening eller skole være med til at lyse Danmark op i forbindelse med Årets Refleksdag? Så har I muligheden for at arrangere jeres eget Refleksløb i løbet af den mørke vintertid. Få sved på panden, oplev en sjov aften sammen, og vær med til at sprede det gode budskab om at bruge reflekser i den mørke tid.

Når I tilmelder jer, får I tilsendt en refleksløbepakke med indhold til deltagerne, og derefter afholder I løbet, som det passer jer, så vi sammen kan sprede det gode budskab om at bruge reflekser.

Refleksløbepakken indeholder:

  • 1 stk. Årets Refleks pr. løber. Dog max 100 reflekser i alt. Refleksen er designet af bObles og støttet af APOVIT®  
  • Plakater med klubbens logo, som I kan printe og sætte op i butikker, biblioteker og lignende (kan downloades her).
  • Logo og grafik (kan downloades her)
  • Diplomer, I kan printe og dele ud til deltagerne (kan downloades her).
  • Pressemeddelelse til lokale medier.

Refleksløbepakken koster 200 kr., hvilket dækker udgifter til porto, administration og emballage. Det er kun tilladt at bestille én refleksløbepakke pr. løbeklub, forening eller skole. 

Afvikling af løbet

Som løbeklub, forening eller skole står I selv for at tilrettelægge og afholde Refleksløbet. Refleksløbet skal så vidt muligt afholdes torsdag den 22. oktober som en del af Årets Refleksdag. Efter I har afviklet Refleksløbet, er I meget velkomne til at sende billeder til buf@borneulykkesfonden.dk, som vi kan lægge i galleriet og på Børneulykkesfondens Facebook. Så kan alle se, hvor mange der har været med til at sprede det gode budskab om brugen af reflekser.

5 gode råd: Sådan arrangerer I bedst jeres eget Refleksløb

  • Find en god rute, evt. én I før har løbet. Hvis der er børn med til løbet, så sørg for, at ruten der afspærres ikke ligger for tæt op af en vej.
  • Lav evt. to forskellige rutelængder, så der er en rute for alle – fx en kort på 1-2 km. og en lang på 5-10 km.
  • Hæng plakater op i jeres klub, forening, skole m.m.
  • Refleksløbet skal gerne afholdes torsdag den 22. oktober, så vi alle sammen kan være med til at lyse Danmark op.
  • Send gerne billeder fra jeres Refleksløb til buf@borneulykkesfonden.dk

Børneulykkesfonden bidrager med:

  • Udarbejdelse af grafisk materiale i forbindelse med løbet, fx plakater
  • Reflekser til løbere
  • Assistance til lokal presseindsats
  • Assistance som sparringspartner til afholdelse af løbet

Vi glæder os til at lyse Danmark op med en masse energiske og engagerede lokalarrangører!

Praktisk information

Ønsker du at melde dig som arrangør af Refleksløbet, eller har du nogle spørgsmål, så kontakt venligst Henriette Madsen på buf@borneulykkesfonden.dk eller på 30 37 77 22

Luk menu