Danser Michael Olesen bliver ambassadør for Legeheltene

Michael Olesen kan nu kalde sig ambassadør for initiativet Legeheltene, som Børneulykkesfonden står bag. Med den nye titel skal han være med til at skabe opmærksomhed omkring Legeheltenes arbejde og vigtigheden af, at børn bevæger sig, når de er indlagt.

35-årige Michael Olesen er professionel danser og et kendt ansigt fra TV2-programmet ’’Vild Med Dans’’, hvor han i 2017 vandt sammen med sin dansepartner Sofie Lassen Kahlke. Ikke nok med titlen som Vild Med Dans-vinder, har Michael nu tilegnet sig titlen som ambassadør for Legeheltene. Som ambassadør skal han repræsentere Legeheltene og sætte deres arbejde på de danske hospitaler i fokus:

"Legeheltenes arbejde er med til at sprede så meget aktiv leg, smil og god energi til alle de børn, som i hverdagen er indlagt og kæmper for at blive raske. Specielt for de mange børn, som har en meget hård og lang kamp mod at blive rask, er Legeheltene et lyspunkt i deres hverdag og med til at give dem mere energi og mod på at kæmpe videre. Deres arbejde giver så meget mening og gør så stor en forskel for børnene, at jeg var ikke et sekund i tvivl om at ville støtte op," udtaler Michael.

Michael besteg Kilimanjaro til fordel for indlagte børn
Michael Olesen har allerede vist stor engagement i Børneulykkesfonden. I januar 2018 var han blandt de 30 Climb for Charity-deltagere, der besteg Kilimanjaro, og som baseret på en forløbelig optælling har indsamlet 800.000 kr. til Børneulykkesfonden.

Vi er meget taknemlige for, at Michael har takket ja til at være ambassadør for Legeheltene. Hans skønne og positive væsen og hans profil som professionel danser kunne ikke passe bedre ind i rollen. Michael har allerede været ude og holde et arrangement på H. C. Andersen Børnehospital i Odense, hvor han afholdte dansetime med de indlagte børn. Han gav dem en kæmpe oplevelse og følelsen af, at ’det kan jeg da godt’, og det er uvurderligt. Vi ser meget frem til det gode samarbejde,’’ udtaler Henriette Madsen, Generalsekretær for Børneulykkesfonden.

Alle børn har ret til et liv med leg og bevægelse – også børn der er ramt af sygdom. Men et sygdomsforløb, en indlæggelse og kroniske diagnoser er ofte forbundet med stor inaktivitet og ensomhed. Det kan have store konsekvenser for indlagte børns fysiske, kognitive og sociale udvikling. Derfor arbejder Legeheltene for at skabe aktiv leg og bevægelse for de ca. 60.000 børn i alderen 1-14 år, der hvert år indlægges på et hospital i Danmark. Legeheltene skaber et frirum med plads til store armbevægelser, tumleri og fællesskab – og med plads til at være barn igen.

Legeheltene er et initiativ af Børneulykkesfonden. Læs mere på www.legeheltene.dk