Virksomheder

Alle virksomheder - uanset størrelse - kan tilmelde sig mobilindsamlingen og gennemføre en intern indsamling i virksomheden og/eller en ekstern indsamling blandt virksomhedens kunder. 

Intern Indsamling

Indsamling af brugte mobiltelefoner er en god og lettilgængelig måde at involvere medarbejderne i virksomhedens arbejde med socialt ansvar. I kan aktivere projektet med både en lang og/eller kort tidshorisont - gennem konkurrencer, faste afleveringsprocedurer, etc.

Den interne indsamling er rettet mod medarbejdere og deres netværksudtjente mobiltelefoner, samt virksomhedens egne aflagte mobiltelefoner, som indsamles og doneres til Børneulykkesfonden. Når I tilmelder jer mobilindsamlingen, skal I kun tænke på et sted i virksomheden, hvor mobiltelefonen afleveres. Det kan fx være en kasse i receptionen, hvor I får tilsendt et klistermærke, som I kan sætte på. Derudover får I tilsendt plakatmateriale til ophængning i virksomheden.

Ekstern Indsamling

Vis jeres sociale ansvarlighed over for kunder og øvrige interessenter ved at tilmelde jer mobilindsamlingen. Tilmeldingen kan bruges strategisk i den eksterne kommunikation med henblik på at vise social ansvarlighed overfor virksomhedens interessenter. Indsamlingen sender samtidig et stærkt budskab til kunder og interessenter ved at give dem mulighed for gennem jeres virksomhed at vise deres sociale ansvarlighed.

Når I tilmelder jer indsamlingen, får I mulighed for at få tilsendt indsamlingsbokse til opstilling i jeres lokale butikker eller værksteder, hvor virksomhedens kunder og interessenter har mulighed for at aflevere deres brugte mobiltelefon.

Praktisk information

Returnering/afhentning

Ved returnering eller afhentning af indsamlede mobiltelefoner skal I kontakte Tine Badh-Drost fra EMC-recycle som arrangerer UPS til afhentning af jeres mobiltelefoner/indsamlingskasse med fuld tracking. Send venligst en mail til tinebadh-drost@emc-recycle.com eller ring på telefon 0044 1283 240 944.

Håndtering

Mobilindsamlingen foregår som en komplet proces med personlig service, gratis afhentning, rutinerede og uddannede teknikere, der vurderer udstyret, sikker håndtering, sletning af al data samt miljørapportering.

Godkendelse

Ved tilmelding gives der samtidig godkendelse på, at Børneulykkesfonden må anvende virksomhedens navn her på hjemmesiden og i pressen.

Yderligere spørgsmål

Hvis I har uafklarede spørgsmål til indsamlingen, er I velkommen til at sende en mail til Børneulykkesfonden på buf@borneulykkesfonden.dk eller kontakte Henriette Madsen på telefon 30 37 77 22.