Klar, parat, start! KMD IRONKIDS kommer til Helsingør

Lad børnene prøve kræfter med et vaskeægte KMD IRONKIDS-løb, og se dem stråle, når de krydser målstregen og får en medalje om halsen. KMD, IRONMAN Danmark og Børneulykkesfonden inviterer til en sjov og aktiv dag for hele familien i Helsingør den 16. juni.

Mange børn står klar med heppeflag og opmuntrende tilråb, når forældre, bedsteforældre eller venner af familien svømmer, cykler og løber en IRONMAN. Nu inviteres børnene til at være med, når løbet KMD IRONKIDS afholdes for børn og unge i alderen 0-12 år.

Løbet er delt ind i tre forskellige aldersgrupper (0-3 år, 4-7 år og 8-12 år), og distancen går til fods fra 250 meter til 1000 meter. Med KMD IRONKIDS får børnene rig mulighed for at få brændt noget energi af samtidig med, at de har det sjovt og får en positiv oplevelse af sport og motion. Foruden løbet kan deltagere og pårørende opleve mange andre aktiviteter på eventpladsen bl.a. Børneulykkesfondens badge- og flagværksted, bObles tumletelt, Continental Trafiklegeplads og en X-Block forhindringsbane.

En god oplevelse med løb og bevægelse
Målet med KMD IRONKIDS er at inspirere børn og forældre til en hverdag med mere bevægelse og fysisk aktivitet ved at gøre løb til noget sjovt og spændende at deltage i, hvor alle kommer hjem med en god oplevelse. KMD IRONKIDS arrangeres af KMD, IRONMAN Danmark og Børneulykkesfonden.

”IRONMAN handler i høj grad om at udfordre sig selv som menneske, og vi ville gerne give børnene mulighed for at udfolde sig på lige vis. Med KMD IRONKIDS lader vi børnene styrke deres motoriske evner og opleve motion som noget sjovt og spændende, således at de i fremtiden har et solidt fundament for en sund livsstil. Med Børneulykkes-fonden ved vores side til KMD IRONKIDS føler vi, at vi kan være med til at gøre en forskel,” udtaler Thomas Veje, direktør for IRONMAN Danmark.

Løb i en god sags tjeneste
Når man tilmelder sit barn til KMD IRONKIDS, er man med til at støtte et godt formål. "Overskuddet løbet går ubeskåret til Børneulykkesfondens forebyggende arbejde med at skabe større trafiksikkerhed for danske børn og forebygge børneulykker,” oplyser Henriette Madsen, Generalsekretær for Børneulykkesfonden.

Prisen pr. deltagende barn er 75 kr. Udover at få en sjov, aktiv og hyggelig oplevelse i Helsingør får alle tilmeldte børn startnummer, gymnastiktaske, medalje, diplom og en is i mål.