Smil og løb: Deltag i Hernings gladeste løbsfest

Gode familieoplevelser, masser af løbeglæde og store smil er hovedingredienserne, når Keep Smiling Family Run afholdes i Herning d. 7. juni. Overskuddet fra løbet går ubeskåret til, at lokalområdet kan få en ”Legehelt”, som skal skabe mere aktiv leg og bevægelse for de børn, der er indlagt på hospitalet.

Hiv hele familien op af sofaen, og find løbeskoene frem. Torsdag d. 7. juni kl. 19.00 afholdes der Keep Smiling Family Run i Herning. Løbet er for hele familien, uanset niveau og alder, og alle kan være med. Der er kun to regler: Man skal smile og have det sjovt.

Michelle Vesterby står klar med highfives
Løbsfesten bliver sparket i gang med høj musik og fælles opvarmning, inden deltagerne bliver sendt ud på den 5 km lange løbetur. Ved målstregen vil den tidligere vinder af KMD Ironman og Challenge Denmark, Michelle Vesterby, stå klar og uddele highfives og flotte diplomer til alle deltagere.

“Jeg glæder mig helt vildt til årets Keep Smiling Family Run – masser af smil og aktive børn og voksne. Jeg er sikker på, det bliver en kæmpe fest, for det vigtigste er at være med og have det sjovt,” fortæller Michelle Vesterby.

Løb i en god sags tjeneste
Overskuddet fra billetsalget til Keep Smiling Family Run går ubeskåret til initiativet Legeheltene, som Børneulykkesfonden står bag. Midlerne skal bruges til opstart af en ny Legehelt i lokalområdet, som skal skabe mere leg og bevægelse hos de indlagte børn:

’’For mange indlagte børn er tiden på hospitalet forbundet med stor inaktivitet og ensomhed. Legeheltene arbejder for at skabe et frirum for de indlagte børn, hvor omdrejningspunktet er leg og bevægelse, og hvor alt, der har med sygdom at gøre, træder i baggrunden for en stund. Derfor at vi så glade og taknemlige for, at Keep Smiling Family Run vil bidrage til initiativet,” udtaler Generalsekretær i Børneulykkesfonden, Henriette Madsen.

Prisen for at deltage er 150 kr. per voksen. Hver voksen kan gratis medbringe et barn under 16 år. Har man flere børn med, kan de deltage for 75 kr. Udover løbet vil Børneulykkesfonden være med på sidelinjen med masser af sjove og kreative aktiviteter for hele familien, bl.a. flag- og badgeværksted.

• Prisen er 150 kr. per voksen. Hver voksen kan gratis medbringe et barn under 16 år. Vil man medbringe flere børn, koster det 75 kr. per barn.
  • Hver deltager modtager en Keep Smiling Family Run T-shirt fra Craft, et diplom m.m. Alle børn får en goodiebag.
  • Start og mål er på torvet i Herning.
  • Til Keep Smiling Family Run registreres løbstiden via Sportstiming.
  • Du kan læse meget mere om løbet og tilmelde dig her: http://keepsmilingrun.com/

Program:

• Kl. 18:00 Pladsen åbner
  • Kl. 18:00 Afhentning af løbenumre
  • Kl. 18:00 Afhentning af T-shirt og goodiebag
  • Kl. 18:50 Fælles opvarmning

Kl. 19:00 Keep Smiling Family Run skydes i gang

Alle børn har ret til et liv med leg og bevægelse – også børn der er ramt af sygdom. Men et sygdomsforløb, en indlæggelse og kroniske diagnoser er ofte forbundet med stor inaktivitet og ensomhed. Det kan have store konsekvenser for indlagte børns fysiske, kognitive og sociale udvikling. Derfor arbejder Legeheltene for at skabe aktiv leg og bevægelse for de ca. 60.000 børn i alderen 1-14 år, der hvert år indlægges på et hospital i Danmark. Legeheltene skaber et frirum med plads til store armbevægelser, tumleri og fællesskab – og med plads til at være barn igen.

Legeheltene er et initiativ af Børneulykkesfonden. Læs mere på www.legeheltene.dk