Nominér din Bedste til Årets Superbedste 2018

For tredje år i træk sættes jagten ind på en bedsteforælder, der fortjener titlen som Årets Superbedste. Den eftertragtede pris går til en bedsteforælder, der har et helt særligt forhold til sine børnebørn.

Ro, overskud, energi, gode lege og masser af kærlighed. Det er nogle af de kvaliteter, som børnebørn og forældre har nævnt, når de har nomineret deres bedste til den eftertragtede pris som Årets Superbedste. Prisen uddeles af Børneulykkesfonden for at hylde alle de bedsteforældre, som gør en særlig indsats i børnebørnenes liv.

Med i dommerpanelet er bl.a. Hilda Heick, som selv er bedsteforælder.

”Bedsteforældre siger ofte, at børnebørn er livets dessert, og vi mener det, for vi elsker de kære unger ubetinget. Det er dejligt at få lov at passe børnebørn, når forældrene har travlt. Bedsteforældre leger, lytter og giver sig tid til at snakke,” udtaler Hilda Heick.

Prisen gives til en bedsteforælder, som har et særligt forhold til sine børnebørn, og som er med til at inspirere til en aktiv hverdag.

Årets Superbedste 2017
Sidste år vandt Bertram og Oscars mormor, Marianne Deis Nielsen, den flotte pris. Superbedsten lider af en uhelbredelig kræftdiagnose, som tærer på kræfterne, men dette på trods har Marianne altid overskud til børnebørnene. Hun er der altid for familien til både leg, pasning og ferie med børnebørnene.

”Mormor har altid tid til at hjælpe med at passe og kommer altid så hurtigt som muligt, når vi ringer efter hjælp. Eller når vi blot ringer, fordi vi gerne vil ud og lege med Lego og hygge”, skrev børnebørnene i forbindelse med indstillingen.

Kåringen foregår i Tivoli

Dommerpanelet udvælger tre finalister, som bliver inviteret med til kåringen af Årets Superbedste, på Plænen i Tivoli d. 27. maj. Alle deltagere får svar senest d. 13. maj.

Alle børn kan nominere sin Bedste. Det eneste, du skal gøre, er at skrive en mail eller optage en video, hvor du fortæller, hvorfor det netop er din Bedste, der skal vinde prisen som Årets Superbedste. Send din mail eller video til buf@borneulykkesfonden.dk.

Husk at nominere din Superbedste senest d. 6. maj.

Læs mere på www.superbedste.dk

Ulykker udgør et af de største sundhedsmæssige problemer for børn. Ulykker er ikke blot den hyppigste dødsårsag blandt børn i alderen 1-19 år, men også årsag til mange skadestuebesøg, konsultationer hos egen læge og sygehusindlæggelser. Hvert år kommer ca. 150.000 børn under 15 år ud for en ulykke og må en tur på skadestuen.

Børneulykkesfonden arbejder for at skabe sikre rammer for danske børn i hjemmet, i trafikken og til sport/fritidsaktiviteter uden at gå på kompromis med børnenes leg, kreativitet og fysiske udfoldelse.