Cookie Icon Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Strategiske partnere

En strategisk partners støttefunktion er baseret på et tæt samarbejde, som muliggør udviklingen af Børneulykkesfondens arbejde med forebyggelse af børneulykker. En strategisk partner kan være med til at understøtte med viden og forskning inden for børneulykker.

 

Ulykkes Analyse Gruppen

uaglogo.jpg

Ulykkes Analyse Gruppen, Odense Universitetshospital, har siden 2008 været en af Børneulykkesfondens strategiske partnere.

Ulykkes Analyse Gruppen (UAG) blev stiftet i 1977 som en interessegruppe med tilknytning til Odense Universitetshospital og senere med tilknytning til Odense Universitet. I 1986 blev UAG omdannet til en selvejende institution støttet af midler fra Assurandørsocietetet og Fyns Amt. Ulykkes Analyse Gruppen beskæftiger sig med systemer til at beskrive årsager til ulykker hos de cirka 50.000 patienter, der årligt registreres og behandles i skadestuen ved Odense Universitetshospital.

Website: http://www.ouh.dk/wm140123

Mere om samarbejdet: Arbejder tæt sammen med Børneulykkesfonden i forhold til statistikker om børneulykker og i forhold til PR og kommunikation om forebyggelse af børneulykker, som f. eks fyrværkeri, trafiksikkerhed m.m.

 

Danske Gymnastik- og Idrætsforening (DGI)

dgi.jpg

DGI har siden 2009 være en strategisk partner i Børneulykkesfonden.

DGI er hovedorganisation for 5.175 lokale foreninger, der tæller knap 1,5 millioner idrætsudøvere. DGI's formål er ifølge den reviderede formålsparagraf at "styrke de frivillige foreninger som ramme om idræt med vægt på fællesskab, udfordring og sundhed for at fremme foreningslivets folkeoplysende kvaliteter".

Website: http://www.dgi.dk/

Mere om samarbejdet: DGI samarbejder med Børneulykkesfonden omkring salg af julekort til foreninger, samt kampagnen Hej skal vi lege? og børneløbet Centimeter Maraton  

 

Forbrugerrådet Tænk

taenk.jpg

Forbrugerrådet Tænk har siden 2010 været samarbejdspartner til Børneulykkesfonden.

Forbrugerrådet er en uafhængig forbrugerorganisation, der varetager alle forbrugeres interesser overfor erhvervsliv og myndigheder. Forbrugerrådet har også fokus på at fremme et bæredygtigt og socialt ansvarligt forbrug, samt et velfungerende marked, med det formål at sikre forbrugernes rettigheder. Forbrugerrådet udgiver Danmarks mest læste forbrugerblad ”Tænk”, der skal hjælpe forbrugerne til at træffe fornuftige beslutninger, baseret på informationer og tests.

Website: Forbrugerrådet - Tænk

Mere om samarbejdet: I samarbejde med Børneulykkesfonden og Sikkerhedsstyrelsen står Forbrugerrådet bag kampagnen www.hopmedhovedet.dk, der sætter fokus på sikkerheden, når der hoppes på trampolin.

 

European Child Safety Alliance

ecsa.jpg

European Child Safety Alliance (ECSA) har siden 2012 været en af Børneulykkesfondens strategiske partnere.

Det europæiske råd for børnesikkerhed, ECSA, så dagens lys i år 2000, med det formål at gøre livet mere sikkert for børn i Europa. I ECSA arbejder over 30 lande tæt sammen for at sikre børn den bedst mulige sikkerhed på tværs af landegrænser.

Website: http://www.childsafetyeurope.org/

Mere om samarbejdet: Børneulykkesfonden repræsenterer Danmark i det europæiske samarbejde og bidrager til at forbedre niveauet for børnesikkerhed i både Danmark og resten af Europa. Medlemskabet er et vigtigt skridt i kampen om at nedbringe antallet af børneulykker og gøre Danmark til det førende land inden for børnesikkerhed.

 

Statens Institut for Folkesundhed

sif.jpg

Statens Institut for Folkesundhed (SIF) har siden 2012 været en af Børneulykkesfondens strategiske partnere.

Hos SIF udarbejdes rapporter og statistikker vedrørende børneulykker, som Børneulykkesfonden anvender til fondens forebyggende arbejde. Børneulykkesfonden har desuden en tæt dialog med SIF omkring arbejdet for at øge børns sikkerhed og forebygge ulykker blandt børn.

Website: http://www.si-folkesundhed.dk/

Mere om samarbejdet: I 2011 lancerede Børneulykkesfonden og Sikkerhedsstyrelsen børnebogen Frederik Falderik. Bogen sætter fokus på forebyggelse af børneulykker i hjemmet, og alle danske institutioner fik tilsendt et eksemplar.

 

UL Demko

ul-demko.gif

Underwriters Laboratories (UL) har siden 2012 været en af Børneulykkesfondens strategiske partnere.

UL blev grundlagt i 1894 i Chicago, USA som en not-for-profit organisation. UL er en uafhængig, global prøvnings-, inspektions- og certificeringsorganisation, blandt andet med en mission om at uddanne, overføre viden og ekspertise om generelle aspekter af ”sikkerhed” til børn i skolealderen, på en social og ansvarlig måde.

Website: http://www.ul.com/

Mere om Samarbejdet: Børneulykkesfonden har sammen med UL Demko, Dansk Standard og Sikkerhedsstyrelsen igangsat Safety Smart® i Danmark, som er et globalt projekt, hvis formål er at øge bevidstheden om sikkerhed blandt skolebørn i alderen 6-9 år.  Safety Smart® er et læringsredskab til klassetrinene 0. – 2. klasse og skal uddanne skolebørn om sikkerhed på lige fod med andre undervisningsprojekter, der lærer vores børn at læse, skrive og regne. Projektet skal bidrage til at nedbringe antallet af børneulykker på verdensplan, herunder Danmark. Læs mere på www.safetysmart.dk

 

Dansk Standard

ds-logo.jpg

Dansk Standard har siden 2012 været en af Børneulykkesfondens strategiske partnere.

Dansk Standard er den nationale standardiseringsorganisation, der udvikler og sælger standarder. Den erhvervsdrivende fond, der består af Dansk Standard, Miljømærkning Danmark og datterselskabet DS Certificering A/S Miljømærkning Danmark varetager miljømærkerne ”Blomsten” og ”Svanen”.

Website: http://www.ds.dk/

Mere om samarbejdet: Børneulykkesfonden har sammen med UL Demko, Dansk Standard og Sikkerhedsstyrelsen igangsat Safety Smart® i Danmark, som er et globalt projekt, hvis formål er at øge bevidstheden om sikkerhed blandt skolebørn i alderen 6-9 år.  Safety Smart® er et læringsredskab til klassetrinene 0. – 2. klasse og skal uddanne skolebørn om sikkerhed på lige fod med andre undervisningsprojekter, der lærer vores børn at læse, skrive og regne. Projektet skal bidrage til at nedbringe antallet af børneulykker på verdensplan, herunder Danmark. Læs mere på www.safetysmart.dk

 

Sikkerhedsstyrelsen

sikkerhedsstyrelsen.png

Sikkerhedsstyrelsen har siden 2010 været en af Børneulykkesfondens strategiske partnere.

Sikkerhedsstyrelsen arbejder for at mindske risikoen for personskade og tab af værdier.De orienterer sig og handler aktivt for at gøre teknisk sikkerhed til vækst, så det bliver lettere at drive virksomhed og mere overskueligt at vide, hvad man som professionel og forbruger kan, skal og må.

Website: http://www.sik.dk/

Mere om samarbejdet: I samarbejde med Børneulykkesfonden og Forbrugerrådet står Sikkerhedsstyrelsen bag kampagnen www.hopmedhovedet.dk, der sætter fokus på sikkerheden, når der hoppes på trampolin.

 

Codan

codan.png

Codan bidrager med viden om børneulykker.

Desuden har Børneulykkesfonden i samarbejde med Codan lanceret Årets Refleksdag, hvor vi sammen sætter fokus på, hvordan reflekser hjælper med at skabe synlighed i trafikken.

Codan samarbejder med Børneulykkesfonden i forbindelse med kampagnen ”Sikkerhed i Børnehøjde”, som giver forældre, børn og pædagoger viden om, hvordan I sammen kan undgå ulykker i fremtiden.

Codan støtter også Børneulykkesfonden med gratis husleje og lageropbevaring.

Website: http://www.codan.dk

 

Gorrissen Federspiel

gorrissenfederspiel.jpg

Gorrisson Federspiel støtter Børneulykkesfonden med juridisk bistand i forhold til gennemgang af bl.a. samarbejdsaftaler m.v.

Website: http://www.gorrissenfederspiel.com/

 

Subsero

subsero.jpg

Subsero er et digitalt reklamebureau, som arbejder strategisk, taktisk og kreativt med den digitale dialog mellem brands og målgrupper.

Gennem digitale koncepter, skaber de effekt for deres kunder, der involverer på målgruppens præmisser. De udvikler relevant og værdifuldt indhold, der med strategisk og kreativt afsæt i brandet forbinder virksomhedens vision med forbrugerne.

Hos Subsero bygger man digitale oplevelser, der skaber moderne brands.

Website: http://www.subsero.dk/

Støt os Følg os