Cookie Icon Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Samarbejdspartnere

Hop med hovedet! er en kampagne igangsat af Forbrugerrådet Tænk, Sikkerhedsstyrelsen og Børneulykkesfonden, og sammen ønsker de tre parter at forebygge ulykker med børn på havetrampoliner.

Hop længere ned på siden, læs om de tre parter og find ud af, hvorfor de mener, der skal sættes fokus på børns sikkerhed og trampolinulykker.

Børneulykkesfonden

Børneulykkesfonden er en non-profit organisation, der har til formål at sikre børns sikkerhed og nedbringe antallet af børneulykker gennem forebyggelse. Børneulykkesfondens ambition er at sikre en mere sikker fremtid for danske børn, både i og uden for hjemmet, med udgangspunkt i leg der kan forbedre børns motorik og dermed også mindske antallet af alvorlige ulykker.

Sikkerhedsstyrelsen 

Sikkerhedsstyrelsen er en del af Erhvervs- og Vækstministeriet og arbejder med teknisk sikkerhed inden for el, gas, vvs, kloak, fyrværkeri og generel produktsikkerhed. Det betyder blandt andet, at de overvåger det danske legetøjsmarked – herunder sikkerheden ved havetrampoliner:

For os giver det god mening at klæde de danske børnefamilier på til sjov trampolinleg uden ulykker. Vi ser desværre alt for mange ulykker med havetrampoliner, og vi kan samtidig se på statistikkerne, at mange af dem kunne være undgået. Derfor er vi stolte af Hop med hovedet! Kampagnen, fordi vores fornemmeste mission er at bidrage til at skabe mere sikkerhed på vores myndighedsområde”, siger Mette Cramon kommunikationskonsulent i Sikkerhedsstyrelsen.

Forbrugerrådet Tænk

Forbrugerrådet Tænk er en medlemsorganisation, der arbejder for at styrke forbrugernes handlekraft. Visionen er et Danmark, hvor alle forbrugere kan foretage et trygt valg.

Forbrugerrådet Tænk har omkring 70.000 personlige medlemmer og varetager desuden forbrugerinteresserne for 30 medlemsorganisationer. Forbrugerrådet Tænk står også bag Danmarks førende forbrugermagasin af samme navn, Forbrugerrådet Tænk, magasinet Forbrugerrådet Tænk Penge, samt websitet taenk.dk med test, guides og gode råd – også om sikkerhed for børn og i hjemmet.

Sikre trampoliner er en meget vigtig forudsætning, men ser man på det store antal ulykker, er det børnenes adfærd på trampolinen, der typisk fører til ulykkerne. Vi er derfor utrolig glade for at være en del af kampagnen Hop med hovedet!, der netop sætter fokus på børnenes adfærd, og vi håber, at de fem gode råd er noget både børn og voksne vil tage til sig”, siger seniorrådgiver i Forbrugerrådet Tænk, Helen Amundsen.

Støt os Følg os